27 mai 2012

Parfum de salcami infloriti


Ce ar fi de spus despre o fata care nu mai este?

Ca ii placea viata...ii placea sa citeasca, sa viseze...ii placea sa rada; Doamne, cum se lumina totul in jur cand ea radea... iubea Binele si Frumosul.
Cartea ei preferata era Micul Print, iar dintre flori, se identifica cu floarea de salcam. Minune de flori albe...
Cand ma gandesc la ea, mi-o inchipui dansand cu salcamii; un spectacol feeric, cu o zana imbracata in suav parfum- ploua cu flori de salcam...si ea rade, fericita...

Fiecare parfum ne aminteste de ceva, de cineva, un timp,o varsta. Aroma florilor de salcam imi aminteste de copilarie- veneam impreuna de la scoala, pe sub salcamii de pe strada noastra, iar ea imi povestea despre cum va fi cand vom creste...amintiri pretioase, adevarate comori...
Si am crescut. Ne-am bucurat si am suferit impreuna, ne-am impartasit secrete si nazuinte ascunse...

Parfumul ei preferat era Sensi de Giorgio Armani; acum stiu ca oamenii si parfumurile se pun in valoare reciproc- si tot acum stiu de ce acest parfum parea facut special pentru ea: combina in mod exceptional aroma florilor de salcam cu alte arome rafinate. Dar cum nu sunt o experta in acest domeniu, imi permit sa o las pe Mirela sa descrie acest parfum:  
"Sensi de Giorgio Armani sau parfumul italienesc tipic, încătușat într-un flacon. Dacă e salcâm, se pare că italienii sunt fericiţi. Aroma tandră, ca atingerea mătăsii, ca un vânticel ușor de pimăvară către vară, fără griji, fără probleme, doar pace și gentilețe: acesta e Sensi de Armani, un parfum între parfumuri, o aromă care amintește de parcurile în plin soare, de grădinile comestibile, unde găsești bunătăți parfumate și amintiri dintr-o copilărie fără griji…Sensi din Acacia farnesiana, o varietate de salcâm cu flori galbene și superb parfumate, constuie baza acestui parfum, clasificat de unii ca oriental, dar pe care eu îl descopăr zilnic cât se poate de floral și foarte însorit. Iasomia întâmpină aroma de salcâm, iar palisandrul și rășina aromată de benzoe accentuează senzația de căldură și primăvară târzie către vară…Melancolic și vesel totodată, plin de contradicții lipsite de fundament, făcute doar așa, de dragul conversației dintre arome. Un parfum prietenos și frumos."
Mirela, descrierea ta corespunde intocmai amintirii mele!

Datorita provocarii tale, draga Mirela, mi-am dat seama ca, pentru mine, salcamul are parfum de amintiri. Duioase si emotionante amintiri care ies acum la iveala. Sub un salcam de langa un mormant.

Alte povestiri cu aroma de salcam, la Mirela!